Úvodní slovo předsedy představenstva
Vážené dámy, vážení pánové,
uplynulý rok přinesl do oblasti pojišťovnictví celou řadu důležitých událostí, kterým bylo potřeba věnovat mimořádnou pozornost. Ať už se jednalo o otázky zákonných norem a nařízení, produktových inovací či likvidaci pojistných událostí, Česká pojišťovna v náročném roce 2014 dělala maximum pro to, aby před svými klienty a obchodními partnery obstála.
Díky tomu, že se Česká pojišťovna postupně stává stále významnější součástí mezinárodní pojišťovací skupiny Generali, můžeme aktivně využívat a rozvíjet své know-how a přitom se soustředit na všechna specifika českého prostředí – trhu, kde je Česká pojišťovna již 188 let doma. Hodnoty naší Společnosti směřují k tomu, abychom zlepšovali životy našich klientů nejen dnes, ale také v budoucnosti. Uvědomujeme si, že ovlivňujeme kvalitu života lidí. Jsem hrdý, že v roce 2014 se v tomto ohledu udělalo skutečně mnoho.
Rok 2014 byl extrémně náročný zejména v oblasti pojištění motorových vozidel. K 1. lednu vstoupil v platnost nový občanský zákoník, jenž se dotkl většiny aspektů souvisejících zejména s odpovědnostním pojištěním. Česká pojišťovna byla na platnost této nové normy dobře připravená, do praxe bylo úspěšně uvedeno mnoho opatření jak v oblastech produktové nabídky, tak samotného procesu sjednání pojištění či likvidace škod. Rozsáhlá a komplikovaná agenda znamenala velkou výzvu a stále jí je. Těší mě, že jsme se jí úspěšně ujali a aktivně nabízíme klientům z řad občanů i firem pomoc při adaptaci na nové podmínky.
Během roku 2014 jsme v České pojišťovně nezapomněli ani na inovace, které nás odlišují od konkurence a klientům přinášejí přidanou hodnotu. Vylepšili jsme pojištění bytových domů nebo specifické pojištění s dlouhou tradicí – pojištění koní. Vynaložili jsme značné úsilí na zvýšení povědomí o odpovědnostní složce podnikatelského pojištění. Především jsme však představili novou generaci životního pojištění s příznačným názvem „Můj život“. Pojištění s parametry, které jsou na českém pojistném trhu unikátní, zaujalo jak laickou, tak odbornou veřejnost.
Aktivně také hledáme a rozvíjíme nové možnosti komunikace s našimi klienty. Klademe důraz na srozumitelnost, jednoduchost a v maximální možné míře na individualizovaný přístup. První výsledky našich analýz potvrzují, že tato intenzivní orientace na rozvoj oblasti klientských služeb má silný potenciál.
Česká pojišťovna jako lídr českého pojistného trhu neustále zdokonaluje svoji profesní zdatnost. Podívám-li se na výsledky, které v roce 2014 přinesly renomované odborné soutěže, mohu být právem potěšený. Již počtvrté za sebou jsme získali v prestižní soutěži Fincentrum Banka roku titul Pojišťovna roku 2014. Česká pojišťovna zároveň ovládla se svým pojištěním Můj život kategorii „Životní pojištění“ a v kategorii „Autopojištění“ získala s povinným ručením Premium bronzovou medaili.
V mimořádně náročném hodnocení ankety Hospodářských novin – Nejlepší pojišťovna 2014 – jsme obdrželi nejen první místo v kategorii Nejlepší neživotní pojišťovna, ale zejména v klíčové kategorii Klientsky nejpřívětivější neživotní pojišťovna roku. Těžko si představit, že bychom těchto skvělých výsledků dosáhli bez těch, kteří nás nejvíce motivují, totiž bez přízně a zpětné vazby našich klientů.
Rád bych jménem vedení Společnosti poděkoval všem jejím zaměstnancům a obchodníkům, kteří se v roce 2014 podíleli na úspěchu České pojišťovny, a přispěli tak k naší klíčové myšlence – totiž, že pojišťovnictví je pro nás srdeční záležitostí.
Upřímně také děkuji našim obchodním partnerům za jejich přízeň a energii, kterou nám poskytují. Zvláštní poděkování pak patří našim klientům, jejichž důvěra nás zavazuje k tomu, abychom jim poskytovali služby a servis, které předčí jejich očekávání.

Luciano Cirinà
předseda představenstva